Zadzwoń do nas!

+48 603 125 599

O nas

Nasze placówki:

  • Brodnica, ul. St. Czarnieckiego 2
  • Brodnica, ul. Kolejowa 57/1a

Przedszkole Niepubliczne “Baśniowa Kraina” powstało we wrześniu 2012 roku w Brodnicy. Obecnie obejmuje ono dwa oddziały. Posiadamy wpis do ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonej przez Miasto Brodnica o numerze 8/2012.
“BAŚNIOWA KRAINA” poprzez stworzenie domowej atmosfery, pełnej akceptacji i bezpieczeństwa zapewnia profesjonalną opiekę i edukację dzieci w wieku od 2 do 6 lat.

Oferujemy szeroki zakres zajęć dodatkowych: logopedia, nauka tańca, język angielski, język francuski, zajęcia umuzykalniające, gimnastyka ogólnorozwojowa z elementami korektywy, zajęcia plastyczne, zajęcia teatralne – „Baśniowy Kufer”, hipoterapia, kuchcikowo, savoir-vivre, robotyka, . Nasz sprzęt i zabawki znajdujące się na terenie placówek i ogrodów posiadają atesty oraz certyfikaty.

Zapewniamy naszym dzieciom domowe, zdrowe posiłki przyrządzane w naszej przedszkolnej kuchni.
Kadrę pedagogiczną tworzy zespół młodych, wykształconych i kreatywnych nauczycieli dbających o ciepłą i przyjazną atmosferę w przedszkolu.

 

Dlaczego my

W domowej atmosferze jaką tworzymy od lat, oferujemy budowanie wzajemnego zaufania zarówno naszym podopiecznym jak i ich rodzicom. Gwarantujemy zdobywanie wiedzy i umiejętności w interesujący sposób.

Naszym dzieciom oferujemy:

  • bezwzględną akceptację i bezpieczeństwo;
  • wspaniałą zabawę w przedszkolu i na przestronnych placach zabaw;
  • realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego zgodnie z MEN;
  • ciekawe metody pracy;
  • pomoc psychologiczną i logopedyczną,
  • duży wybór zajęć dodatkowych;
  • wspieranie naturalnych predyspozycji i zdolności (np.: plastycznych, muzycznych, językowych);
  • edukacyjne wycieczki do muzeów, teatrów, na wystawy oraz lekcje biblioteczne;
  • zajęcia profilaktyczno-edukacyjne prowadzone przez: lekarza, policjanta, strażaka;
  • comiesięczne spotkania z teatrem w przedszkolu;
  • zdrowe posiłki i codzienne warzywno-owocowe przekąski;
  • zajęcia ekologiczne i przyrodnicze w plenerze;

 

Rodzicom oferujemy:

  • codzienny kontakt z wychowawcą grupy;
  • konsultacje z psychologiem i logopedą;
  • pikniki rodzinne;
  • udział w uroczystościach przedszkolnych;
  • uczestnictwo w zajęciach otwartych;

Fachowa, kierunkowo wykształcona kadra pedagogiczna, domowa atmosfera, dobrze wyposażone sale gwarantują, że Twoje dziecko będzie szczęśliwym przedszkolakiem, świetnie przygotowanym do podjęcia nauki w szkole.

WIZJA I MISJA PRZEDSZKOLA

WIZJA PRZEDSZKOLA


Przedszkola Niepubliczne „BAŚNIOWA KRAINA” są wesołym i kolorowym miejscem, w którym dzieci rozwijają swoje zainteresowania i umiejętności, rozbudowują chęć dziecka do zdobywania wiedzy na temat otaczającego go świata. Przedszkole jest placówką bezpieczną,  przyjazną dla dzieci w wieku przedszkolnym. Zatrudnia wykwalifikowaną, kompetentną, zaangażowaną, ciepłą o miłej aparycji  i odpowiedzialną kadrę pedagogiczną.

Przedszkole preferuje pracę w małych zespołach oraz pracę indywidualną z dziećmi 
o specyficznych potrzebach edukacyjnych.

Nauczyciele pracujący w naszych placówkach posiadają wieloletni staż pracy oraz współpracują w zespołach w celu doskonalenia form i metod pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym, dzielą się zdobytą wiedzą aby zapewnić wszechstronny rozwój każdemu dziecku.

Systematycznie, zgodnie z potrzebami doskonalimy swoją bazę lokalową. Sale wyposażane  w sprzęt, zabawki, nowe meble, pomoce i środki dydaktyczne sprzyjają twórczemu i indywidualnemu  rozwojowi aktywności dzieci.
Plac zabaw wyposażony w bezpieczne podłoże zaspokaja potrzebę ruchu naszych podopiecznych.

 

MISJA  PRZEDSZKOLA

Misja naszego przedszkola jest realizowana na podstawie wizji zaplanowanej przez Radę Pedagogiczną Przedszkola Niepublicznego „BAŚNIOWA KRAINA”:

  • Przedszkola są przyjazne dla wszystkich naszych podopiecznych.
  • Zapewniają bezpieczne warunki  fizyczne i psychiczne wszystkim uczestniczący w życiu przedszkola.
  • Nastawione są na wychowanie małego człowieka: aktywnego, pełnego empatii, twórczego, potrafiącego wykorzystywać zdobytą wiedzę i własne doświadczenie.
  • Nasi nauczyciele w swoich zamierzeniach pracy wykorzystują aktywne metody w pracy z dzieckiem.
  • Zachęcamy naszych podopiecznych i ich rodziców do wspierania inicjatyw lokalnych, wspierania akcji charytatywnych, współdziałania ze środowiskiem lokalnym.
  • Praca dydaktyczno-wychowawcza i opiekuńcza prowadzona jest z uwzględnieniem  podstawy programowej wychowania przedszkolnego zatwierdzonej przez MEN.
  • W oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego nauczyciele z pełnym zaangażowaniem zapewniają każdemu dziecku jego rozwój z zachowaniem indywidualnego i podmiotowego podejścia do każdego dziecka.
  • Nauczyciel promuje przyjazne zachowania wobec otaczającej przyrody (roślin i zwierząt), buduje poczucie asymilacji z otaczającą nas naturą.
  • Organizujemy wiele ciekawych inicjatyw dla rozwoju dzieci takich jak: uroczystości, koncerty, teatrzyki, wycieczki.
  • Każdy rodzic oddając do nas swoje dziecko jest zachęcany do aktywnej współpracy z placówką.
  • W każdej sytuacji staramy się pomóc dzieciom i ich rodzicom w rozwiązywaniu sytuacji trudnych wspierając ich pomocą pedagogiczną, psychologiczną, fizjoterapeutyczną (spotkania indywidualne, porady, diagnozy na życzenie rodzica).

 

PROCESY WSPOMAGANIA  ROZWOJU  I  EDUKACJI  I  ICH  EFEKT KOŃCOWY

Nasze placówki umożliwiają łagodny start w życie przedszkolne. Dbamy o rozwój intelektualny, emocjonalny, ruchowy aby w jak najlepszym stopniu rozwinąć indywidualne potrzeby dziecka i zapewnić mu jak najlepszy start  w dalszym procesie nauczania. Bliski kontakt z naturą i zwierzętami wzbogaca wszechstronny rozwój, rozbudza zainteresowanie otoczeniem, zachęca do doświadczeń.

Kameralny charakter grup umożliwia dziecku sprawną adaptację społeczną, a kontakt z różnymi grupami wiekowymi podczas zabaw poszerza kontakty i pozwala rozwijać empatię. Udział we współtworzeniu kontraktów grupowych sprzyja respektowaniu praw i obowiązków przedszkolaka oraz kształtowaniu dojrzałości społeczno-moralnej.

Skutecznym środkiem wychowania są nagrody. Zachęcają one do pracy każdego, a uznanie i akceptacja mobilizują do dalszych wysiłków.

W naszych placówkach wykorzystujemy pozytywne formy wzmocnienia:

  • pochwała słowna indywidualna, wobec grupy, przed rodzicami,
  • wyznaczanie dziecka do prowadzenia zabawy,
  • przywileje i nagrody umowne lub rzeczowe,
  • przydzielenie ważnego zadania do wykonania,
  • okazywanie uczucia miłości i radości,
  • możliwość wyboru przez nagrodzone dziecko ulubionej zabawy,
  • „piątkowy” przywilej przyniesienia własnej zabawki.

 

Po ustaleniu norm postępowania ustalone są także konsekwencje negatywnego zachowania dzieci:

  • upomnienie słowne – wyrażanie dezaprobaty z wyraźnym omówieniem przyczyn,
  • brak nagrody,
  • zwolnienie dziecka z pełnionej funkcji,
  • przekazanie informacji rodzicom,
  • utrata przywileju “piątkowego” przyniesienia zabawki (z możliwością jego odzyskania).

 

FORMY PRACY:

  • praca indywidualna,
  • praca w małych zespołach,
  • praca z całą grupą.

Podstawową i najważniejszą formą aktywności dziecka jest zabawa i jest dominującą w naszym przedszkolu.

Kadra

Kadrę pedagogiczną tworzy zespół młodych, wykształconych i kreatywnych nauczycieli dbających o ciepłą i przyjazną atmosferę w przedszkolu.

Panie, nazywane przez dzieci „ciociami” wspomagają i ukierunkowują rozwój dzieci, mając na uwadze ich wrodzone predyspozycje i zdolności. Zajęcia odbywają się w małych grupach w celu lepszego poznania dziecka przez nauczyciela, co umożliwia indywidualne podejście do każdego z nich. W swojej pracy nauczyciele wdrażają aktywnie nowatorskie osiągnięcia dydaktyki w zakresie nauczania, rozwijania zainteresowań, uzdolnień i sprawdzania postępów dziecka. Biorą aktywny udział w spotkaniach metodycznych, radach pedagogicznych, kursach i studiach podyplomowych.