O nas
Nasza placówka:
- Brodnica, ul. St. Czarnieckiego 2
Przedszkole Niepubliczne “Baśniowa Kraina” powstało we wrześniu 2012 roku w Brodnicy. Posiadamy wpis do ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonej przez Miasto Brodnica o numerze 8/2012.
“BAŚNIOWA KRAINA” poprzez stworzenie domowej atmosfery, pełnej akceptacji i bezpieczeństwa zapewnia profesjonalną opiekę i edukację dzieci w wieku od 2,5 do 6 lat.
Oferujemy szeroki zakres zajęć dodatkowych: logopedia, nauka tańca, język angielski, zajęcia umuzykalniające, gimnastyka ogólnorozwojowa z elementami korektywy, zajęcia plastyczne, zajęcia teatralne, zajęcia kulinarne, zumba, zajęcia sportowe . Nasz sprzęt i zabawki znajdujące się na terenie placówki i ogrodu, posiadają atesty oraz certyfikaty.
Zapewniamy naszym dzieciom domowe, zdrowe posiłki przyrządzane w naszej przedszkolnej kuchni.
Kadrę pedagogiczną tworzy zespół młodych, wykształconych i kreatywnych nauczycieli dbających o ciepłą i przyjazną atmosferę w przedszkolu.
Dlaczego my
W domowej atmosferze jaką tworzymy od lat, oferujemy budowanie wzajemnego zaufania zarówno naszym podopiecznym jak i ich rodzicom. Gwarantujemy zdobywanie wiedzy i umiejętności w interesujący sposób.
Naszym dzieciom oferujemy:
- bezwzględną akceptację i bezpieczeństwo;
- wspaniałą zabawę w przedszkolu i na przestronnym placu zabaw;
- realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego zgodnie z MEN;
- ciekawe metody pracy;
- pomoc psychologiczną i logopedyczną,
- duży wybór zajęć dodatkowych;
- wspieranie naturalnych predyspozycji i zdolności (np.: plastycznych, muzycznych, językowych);
- edukacyjne wycieczki do muzeów, teatrów, na wystawy oraz lekcje biblioteczne;
- zajęcia profilaktyczno-edukacyjne prowadzone przez: lekarza, policjanta, strażaka;
- spotkania z teatrem w przedszkolu;
- zdrowe posiłki ;
- zajęcia ekologiczne i przyrodnicze w plenerze;
Rodzicom oferujemy:
- codzienny kontakt z wychowawcą grupy;
- konsultacje z psychologiem i logopedą;
- pikniki rodzinne;
- udział w uroczystościach przedszkolnych;
- uczestnictwo w zajęciach otwartych;
Fachowa, kierunkowo wykształcona kadra pedagogiczna, domowa atmosfera, dobrze wyposażone sale gwarantują, że Twoje dziecko będzie szczęśliwym przedszkolakiem, świetnie przygotowanym do podjęcia nauki w szkole.
WIZJA I MISJA PRZEDSZKOLA
WIZJA PRZEDSZKOLA
Przedszkole Niepubliczne „BAŚNIOWA KRAINA” jest wesołym i kolorowym miejscem, w którym dzieci rozwijają swoje zainteresowania i umiejętności, rozbudowują chęć dziecka do zdobywania wiedzy na temat otaczającego go świata. Przedszkole jest placówką bezpieczną, przyjazną dla dzieci w wieku przedszkolnym. Zatrudnia wykwalifikowaną, kompetentną, zaangażowaną, ciepłą o miłej aparycji i odpowiedzialną kadrę pedagogiczną.
Przedszkole preferuje pracę w małych zespołach oraz pracę indywidualną z dziećmi o specyficznych potrzebach edukacyjnych.
Nauczyciele pracujący w naszej placówce posiadają wieloletni staż pracy oraz współpracują w zespołach w celu doskonalenia form i metod pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym, dzielą się zdobytą wiedzą aby zapewnić wszechstronny rozwój każdemu dziecku.
Systematycznie, zgodnie z potrzebami doskonalimy swoją bazę lokalową. Sale wyposażane w sprzęt, zabawki, nowe meble, pomoce i środki dydaktyczne sprzyjają twórczemu i indywidualnemu rozwojowi aktywności dzieci. Plac zabaw wyposażony w bezpieczne podłoże zaspokaja potrzebę ruchu naszych podopiecznych.
MISJA PRZEDSZKOLA
Misja naszego przedszkola jest realizowana na podstawie wizji zaplanowanej przez Radę Pedagogiczną Przedszkola Niepublicznego „BAŚNIOWA KRAINA”:
- Przedszkola są przyjazne dla wszystkich naszych podopiecznych.
- Zapewniają bezpieczne warunki fizyczne i psychiczne wszystkim uczestniczący w życiu przedszkola.
- Nastawione są na wychowanie małego człowieka: aktywnego, pełnego empatii, twórczego, potrafiącego wykorzystywać zdobytą wiedzę i własne doświadczenie.
- Nasi nauczyciele w swoich zamierzeniach pracy wykorzystują aktywne metody w pracy z dzieckiem.
- Zachęcamy naszych podopiecznych i ich rodziców do wspierania inicjatyw lokalnych, wspierania akcji charytatywnych, współdziałania ze środowiskiem lokalnym.
- Praca dydaktyczno-wychowawcza i opiekuńcza prowadzona jest z uwzględnieniem podstawy programowej wychowania przedszkolnego zatwierdzonej przez MEN.
- W oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego nauczyciele z pełnym zaangażowaniem zapewniają każdemu dziecku jego rozwój z zachowaniem indywidualnego i podmiotowego podejścia do każdego dziecka.
- Nauczyciel promuje przyjazne zachowania wobec otaczającej przyrody (roślin i zwierząt), buduje poczucie asymilacji z otaczającą nas naturą.
- Organizujemy wiele ciekawych inicjatyw dla rozwoju dzieci takich jak: uroczystości, koncerty, teatrzyki, wycieczki.
- Każdy rodzic oddając do nas swoje dziecko jest zachęcany do aktywnej współpracy z placówką.
- W każdej sytuacji staramy się pomóc dzieciom i ich rodzicom w rozwiązywaniu sytuacji trudnych wspierając ich pomocą pedagogiczną, psychologiczną, fizjoterapeutyczną (spotkania indywidualne, porady, diagnozy na życzenie rodzica).
PROCESY WSPOMAGANIA ROZWOJU I EDUKACJI I ICH EFEKT KOŃCOWY
Nasza placówka umożliwia łagodny start w życie przedszkolne. Dbamy o rozwój intelektualny, emocjonalny, ruchowy aby w jak najlepszym stopniu rozwinąć indywidualne potrzeby dziecka i zapewnić mu jak najlepszy start w dalszym procesie nauczania. Bliski kontakt z naturą i zwierzętami wzbogaca wszechstronny rozwój, rozbudza zainteresowanie otoczeniem, zachęca do doświadczeń.
Kameralny charakter grup umożliwia dziecku sprawną adaptację społeczną, a kontakt z różnymi grupami wiekowymi podczas zabaw poszerza kontakty i pozwala rozwijać empatię. Udział we współtworzeniu kontraktów grupowych sprzyja respektowaniu praw i obowiązków przedszkolaka oraz kształtowaniu dojrzałości społeczno-moralnej.
Skutecznym środkiem wychowania są nagrody. Zachęcają one do pracy każdego, a uznanie i akceptacja mobilizują do dalszych wysiłków.
W naszej placówce wykorzystujemy pozytywne formy wzmocnienia:
- pochwała słowna indywidualna, wobec grupy, przed rodzicami,
- wyznaczanie dziecka do prowadzenia zabawy,
- przywileje i nagrody umowne lub rzeczowe,
- przydzielenie ważnego zadania do wykonania,
- okazywanie uczucia miłości i radości,
- możliwość wyboru przez nagrodzone dziecko ulubionej zabawy,
- „piątkowy” przywilej przyniesienia własnej zabawki.
Po ustaleniu norm postępowania ustalone są także konsekwencje negatywnego zachowania dzieci:
- upomnienie słowne – wyrażanie dezaprobaty z wyraźnym omówieniem przyczyn,
- brak nagrody,
- zwolnienie dziecka z pełnionej funkcji,
- przekazanie informacji rodzicom,
- utrata przywileju “piątkowego” przyniesienia zabawki (z możliwością jego odzyskania).
FORMY PRACY:
- praca indywidualna,
- praca w małych zespołach,
- praca z całą grupą.
Podstawową i najważniejszą formą aktywności dziecka jest zabawa i jest dominującą w naszym przedszkolu.
Kadra
Kadrę pedagogiczną tworzy zespół młodych, wykształconych i kreatywnych nauczycieli dbających o ciepłą i przyjazną atmosferę w przedszkolu.
Panie, nazywane przez dzieci „ciociami” wspomagają i ukierunkowują rozwój dzieci, mając na uwadze ich wrodzone predyspozycje i zdolności. Zajęcia odbywają się w małych grupach w celu lepszego poznania dziecka przez nauczyciela, co umożliwia indywidualne podejście do każdego z nich. W swojej pracy nauczyciele wdrażają aktywnie nowatorskie osiągnięcia dydaktyki w zakresie nauczania, rozwijania zainteresowań, uzdolnień i sprawdzania postępów dziecka. Biorą aktywny udział w spotkaniach metodycznych, radach pedagogicznych, kursach i studiach podyplomowych.